Helg!

Salut! Je n'aime pas cette weekend a dés finit...
.
Så det händer väl förr eller senare! Har dragigt på mig en förkylning! Känns lite små meckigt orkar inte riktigt bli dunder förkyld och missa massor med skola och komma efter mer än vad jag är! Men förhoppningsvis stannar den upp nu och lugnar ner sig!
.
Denna helg har vart otroligt härlig, har inte gjort någon annat än ta det lugnt och bara ta igen mig! Hade nån plan på att gå på nån fest men bestämde mig snabbt att det blir jag definitivt inte friskare av! Så jag skippade det! Detta är min första helg utan någon plan och det har vart skönt att bara kunna slappa! Men jag känner att jag då och då behöver jobba på min socialitet, rummet känns lite väl tryggt med sitt lugn och trådlösa internet! Men det är skönt med tid för sig själv ibland!
.
.
Men jag har faktiskt gjort något nu i helgen! Åkte på en marknad i en liten by i närheten av Besancon! Det var en härlig matglädje och allt var lokalproducerat! Även om svenska livsmedelsverket skulle fått hjärtklappning av viss mathantering... så var känslan fantastisk! Allt ifrån att man fick testa på att tillverka ost till att se hur spritbrännargillet satt och tillverkade mirabell! (vilket är en lokal spritsort gjord på plommon)
.
.
Så jag känner mig nu redo för en ny vecka i skolan! Det kommer att bli tufft, det kommer vara tungt men också otroligt berikande! Helgerna är som att helt koppla av till standby och det är skönt men jag vill lära mig mer! Lära mig att behärska språket!
.
Så jag önskar en härlig start på en ny vecka så hör jag av mig nästa gång något nytt händer!
.
Massor med kramar! Ha det toppen :)!
.
Ps. Är det bara jag som tycker att det är märkligt med att man tillverkar sprit på gatan? Skrattade dock lite efter att Thierry förklarat hur den funkar... när han sa att han hade en liten i garaget ;)! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0