mm mm Mont d'or!

Salut! Non je n'ai comprandre rien!
.
Jaha mina förhoppningar om att dagen skulle fortsätta i lärandets tecken som igår med nya segrar över språket, gick i stöpet idag. När jag efter två timmars oförståelse i filosofin, fick lust att ge upp! Läraren pratar lika super snabbt som vanligt och även om man förstår ett ord här eller där men kan inte greppa någon helhet!
.
Men man lär sig även av sina förluster! Det tar tid och man kan inte ta ut segern i förskott! Det är bara att kämpa vidare!
.
I övrigt har dagen vart lång! Har suttit på lektionerna och mest längtat därifrån, bort från skolbänken, bort från känslan av oförstående! På plussidan ligger att jag fått bättre kontakt med mina klasskamrater, även om de flesta är mest intresserade av plugget...
.
Men imorgon är ju en ny dag! Vem vet hur den blir? Dumt att spekulera och bara ta det som det kommer! Varje dag har ju oftast alltid något gott med sig! Dagen imorgon slutar ju klockan 12!
.
Min dag idag förgylldes av kvällens middag! Smält "Mont d'or" på potatis och skinka! Vilket är sanslöst gott!
.
Det är åter dags för att plugga lite! Därefter plums i säng!
.
Sweet dreams!
.
Ps. Non, je n'ai comprendre rien - Nej jag har inte förstått nånting! D.s

Kommentarer
Postat av: gregoire peltret

Jag måste säga att jag beundrar ert mod! Av alla de kurser du har att lära och det är svårt att på franska: jag aldrig skulle kunna göra detsamma! Jag tror att i en månad du redan förstår en hel del fördelar på franska. Under tiden tappa inte modet! Och tveka inte om du har några problem med kurser eller andra saker du kan berätta för mig om det! imorgon;)

2010-09-14 @ 23:36:11
Postat av: Tove

Så var min dag idag, har inte fattat någonting.. Biljetten hem känns helt plötsligt inte så långt borta. Men får väl gå och lägga mig tidigt och hoppas det blir bättre i morgon.

Lycka till! :)

2010-09-15 @ 18:40:15
URL: http://tanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0