Äntligen fredag!

Saaalut!
.
Det blev tyvärr inget inlägg igår! Detta berodde nämligen på tekniska (jag somnade med dator i knät! Detta gjorde mig lite smått förvirrad i morse klockan 0635 när jag såg att den låg bredvid mig i sängen...)
.
Nu har det blivit helg igen och jag är rent utsagt utmattad! Denna trötthet resulterade att jag började skratta hysteriskt under sista halvtimmen på matten! Började då också göra konstiga ljud som att prata med jättemörk röst, plopp ljud och gurgla som chewbacka :)! Tills mina klasskompisarna såg lite smått förskräckta ut (Dagen har vart lång)! Började 0800 och slutade klockan 1800! Vilket jag personligen inte tycker är helt mänskligt! Särskilt inte när huvudet är ett enda virrvarr av franska, svenska och engelska! Allt detta för att man skall göra sig förstådd! Ibland överraskar man sig själv när man inser att man sagt tre eller fyra meningar utan att ha tänkt speciellt mycket! Som den man talar med förstår! Det är lite märkligt att de flesta äldre/vuxna har lättare att förstå min franska än de som går i min klass!
.
Men det går ju alltid framåt! Vilket känns positivt! En kul grej är att min engelsk lärarinna sa till mig igår att om jag vill så behöver jag inte gå på lektionerna längre om jag inte vill! Men jag kommer nog fortsätta gå, det är skönt att få en paus från franskan och att under två lektioner i veckan få vara bäst i klassen!!
.
Nu i helgen kommer jag följa med de äldsta bröderna och deras kompis gäng till Tyskland för att gå på Europa Park! Vilket är en nöjespark som har Europas största berg och dalbana!
.
Nu blir det en liten siesta innan middagen!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0