Det är en vanesak!

Chipp o välkomna till hajk! Idag skall vi prata om vanor men inte vilka vanor som helst, utan ovanor!
.
Med ett nytt land kommer också nya vanor och ett nytt liv! Så vilka vanor har jag börjat få?
.
Först och främst har jag börjat äta frukost vilket är en mycket bra vana! Därefter att frukosten består av två stycken nutella mackor, apelsin juice och kaffe, kan ju diskuteras hurvida det är nyttigt eller inte! Frukosten är en följd av att jag också börjat gå upp på morgonen och vaknar nu innan alarmet! Så jag har gott om tid att packa skolväskan och äta frukost. Ännu en bra vana!
.
Med hjälp av den nitiska tidshållningen i skolan så har jag också börjat komma i tid. Detta med hjälp utav skolans ypperliga högtalare som ringer fem minuter innan lektionen börjar. Ljudet är hjärtskärande och det ger mig en panikkänsla av att jag är sen!!
.
Lunchen kan diskuteras hurvida den är nyttig eller inte! Med minst tre rätter; förrätt, varmrätt, efterrätt, ost, bröd och yoghurt! Men den är otroligt stabil och jag orkar med de långa skoldagarna! Vid middagen har jag också börjat konsumera mängder av senap och majonnäs vilket är en ypperlig krydda oavsett om det är fyllda tomater eller vildsvinsgryta!
.
Lektionerna är oftast vansinniga! De består till huvuddelen att diktera allt läraren säger... För mig är det mer försöka diktera och krafsa ner det man förstår! Ännu en vana är jag har börjat plugga hemma! Sitter någon timme varje dag och försöker förstå dagens uppgifter! Sedan om jag lyckas göra dem eller inte är en annan sak! Det är otroligt svårt för mig att svara på frågor nu när jag inte har det vokabuläret som krävs! Det gör det svårt att ens förstå frågan!
.
Nu när jag ser det jag skrivit så är det mesta positivt, mitt liv har mycket mer strukturerat här än hemma! Det planeras mer långsiktigt och almanackan har blivit en nödvändig vän!
Så vad händer härnäst då? I helgen kommer min söta rara lillasyster på besök! Det känns toppen att äntligen få kunna prata lite svenska IRL igen med ett bekant ansikte! Diskutera alla tokigheter och ha det bra!
.
Mitt huvud är nu som vanligt en enda stor röra och det är dags att sova! Hoppas det är bra hemma!
.
Kram och Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0