J'ai donné mon sang!

Sådär årets goda gärning är gjord! Donerade blod igår! Jag kan erkänna att jag var lite små rädd, men vem skulle inte vara det? Allt är på franska och man förtår inte riktigt allt doktorn säger! Detta var min första gång och att allt var på franska gjorde väl inte riktigt att det kändes så mycket säkrare! När man är i en stor aula med britsar och folk som springer omkring och det är slangar och dropp ställningar överallt!
.
När jag väl var i allt detta drömde jag lite smått att jag var med i tv-serien "Band of Brothers" och föreställde mig ett dånande ljud ovanför oss, att bomberna föll och det jag gjorde var enormt viktigt! Att folks liv hänger på detta. Kanske ligger det inte så långt ifrån sanningen, ändock kanske inte så dramatiskt! Jag tycker att det kändes väldigt behjärtansvärt och kommer nog donera blod så ofta jag kan! Nästa gång blir i sånt fall om två månader!
.
Nu till något helt annat! Jag är lite små förvirrad detta, jag arbetar varje torsdag två timmar extra med en lärarinna som hjälper mig i historian! Hon skickar därefter ett mejl med några extra uppgifter! Detta känns rätt absurt nu när hon skriver LOL i mejlet!!! Måste ju säga att detta tar ju helt klart udden av den annars stenseriösa franska skolan! :P
.
Åter dags för plugg! Kram kalas!
.
"Aujord'hui j'ai décidé de sauver des vies - Idag har jag bestämt mig för att rädda liv"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0